Elektroniczna skrzynka podawcza

 

Od maja 2008 r. organy władzy publicznej zobowiązane są przyjmować dokumenty w postaci elektronicznej.
W celu umożliwienia szybszego załatwiania spraw w urzędach i instytucjach publicznych Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji, jako właściwy do spraw informatyzacji, stworzył platformę internetowej wymiany dokumentów elektronicznych ePUAP na której mają być umieszczone Elektroniczne Skrzynki Podawcze.

Z platformy ePUAP może korzystać każdy obywatel posiadający dostęp do Internetu oraz konto użytkownika na platformie ePUAP (konto jest bezpłatne).

Elektroniczna Skrzynka Podawcza (ESP) Sądu Okręgowego w Tarnobrzegu.

Więcej informacji na stronach:
www.epuap.gov.pl
www.crd.gov.pl

Przesyłanie dokumentów drogą elektroniczną:
Aby przesłać dokumenty drogą elektroniczną obywatel musi posiadać bezpieczny podpis elektroniczny weryfikowany przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu.

Kwestie dotyczące tego podpisu regulowane są ustawą o podpisie elektronicznym (Dz.U. 2013.262 j.t.), której realizacja pozostaje w kompetencji Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji.

Podpis elektroniczny:

Chcąc uzyskać kwalifikowany podpis elektroniczny obywatel musi zgłosić się do jednego z trzech kwalifikowanych polskich centrów certyfikacji. Są nimi: Certum, KIR, Sigillum.

Pod wskazanymi wyżej adresami stron internetowych zamieszczone są szczegółowe instrukcje i podręczniki jak przejść procedurę uzyskania certyfikatu kwalifikowanego w danym centrum certyfikacji.


 

Podmiot udostępniający informację: Sąd Okręgowy w Tarnobrzegu
Strona wygenerowana przez system (dynamicznie aktualizowana)
Dokument z dnia: 2011-11-17 00:53
Wytworzył:
Radosław Skwara
Publikacja w dniu: 2016-05-10 11:58
Opublikował:
Radosław Skwara
Opis zmiany: b/d
Ilość wyswietleń dokumentu: 28 318